Tuesday, August 11, 2009

TOKKI Terlantar Sakit.....

Hari ini hampir sebulan tokki terlantar sakit..tanpa mampu
duduk dan berdiri sendiri.. walaupun die hanya ayah angkat
mak aku, tapi kami anggap die macam atuk kami sendiri.. sebab
die yang jaga dan besarkan mama dengan penuh kasih sayang..
sebelum ni, tokki jarang sakit teruk sampai x leh bangun.
demam2 cikit biasela.. tibe2 satu hari, dan hari itu 14 julai 2009,
ade dua orang budak datang ke rumah. kebetulan aku jer yang
ade kat rumah.. budak ni cakap tokki aku kene angin separuh
badan mase pasang atap kat kebun die..dah dekat setengah jam
die tergantung kat atas bumbung.. kalau terjatuh x tahula nak cakap...
aku cepat2 call mama..and segera g sana.. die lumpuh sebelah badan
belah kanan dan sampai hari ni x mampu bergerak.. mujur adik lelaki
aku ade.. tenaga lelaki nak usung die.. kami semua bergilir2 akan
jage die sampai bile2..
YA TUHANKU.. sembuhkanlah tokki dan panjangkanlah usianya...
tokki lahir : 6 january 1921

No comments:

Me....ARMY...

My photo
Nama diberi lepas lahir Aini Rusmiza..anak ketiga dari 8.. orang kate yer bukan aku yg kater...anak ketiga ni keras kepala ckit..mcm aku ni, boleh tahan jugakla kerasnyer.. dihentak dengan kapak pun x pecah2..yg peliknyer, name jer kpale keras tapi manje n very sensitive person,,x berhenti la darling ku memujuk ku... haha... Kepada BLOG ni, thanks sebab sudi jadi kawan baik aku.. tempat aku melepaskan segala yg aku ade... heheh..lepaskan tuutttt...x la... cam best frend la kite kan? ape... x sudi..lantak ko la.. al-maklumla lpas kawin ni aku x der mase sgat nak jumper member2 nak kongsi pape... so, harap korang sudi bace something tentang aku kt cni...