Thursday, December 3, 2009

Abah Jadi Rebutan...

Abah jadi rebutan antara mama n 'baby girl"..
Bunyiyer macam amat menakutkan.. betul x...
terutamanyer glongan mcm aku yang x pernah ader experience psal ni...
dan jugak bkal mnjadi ibu kpade seorang puteri nanti..

kater orang :

"anak prempuan lbih cnderung menyanjung dan rpat dengan abah berbanding mamanyer...
so mama terpkse beralah krane anak prmpuan selalu brbut kasih abah..."

Persoalannyer, benarkah penyataan ini?
Aper pendpat korang....
Bagi aku, jantina tidak bleh dijadkan kayu pengkur untk menentukan sama ade anak itu rpat dengan abah atau mamanye..
Semuanyer bergantung pade sesebuah kluarge itu.. mcamaner perwatakan ibubape dan jgak cre mreka mendidik anak-anak mereke..

Contohnyer ;
anak2 jarang skali rpat degan ibu atau bapa yang grang. So, mreke akan memilih lebih rpat dengan sorang lagi samaada abah dan mama...
So, aku rase semua bergantung pde dri kite sendiri..
Insyaallah.. aku akan cuber elakkan dari kenyataan ini dari benar2 brlaku..
Dan dengan pengetahuan ini dpat membantu aku as a prepation in my future life...

No comments:

Me....ARMY...

My photo
Nama diberi lepas lahir Aini Rusmiza..anak ketiga dari 8.. orang kate yer bukan aku yg kater...anak ketiga ni keras kepala ckit..mcm aku ni, boleh tahan jugakla kerasnyer.. dihentak dengan kapak pun x pecah2..yg peliknyer, name jer kpale keras tapi manje n very sensitive person,,x berhenti la darling ku memujuk ku... haha... Kepada BLOG ni, thanks sebab sudi jadi kawan baik aku.. tempat aku melepaskan segala yg aku ade... heheh..lepaskan tuutttt...x la... cam best frend la kite kan? ape... x sudi..lantak ko la.. al-maklumla lpas kawin ni aku x der mase sgat nak jumper member2 nak kongsi pape... so, harap korang sudi bace something tentang aku kt cni...