Tuesday, December 1, 2009

Dugaan..?ujian Tuhan..?

Slpas 2 hari umat Islam mnymbut Hari rayer Qurban, hujan lbat kmbali turun.. dari pagi smlam smpai pgi ni hujan x henti2 lagi..aku risau gak ni.. b4 rayer seme jln utama nak kuar dah ditutup.. truk banjir kali ni... aku pun x pernah tngok air sbanyak tu...
dan yg sedihnyer masih ader yg jadi korban.. sblum rayer, ade lak bdak lmas kat cni gak.. diorang main sampan..trjatuh and lemas..
yg aku naik darah ni bkan aper.. mak ayah diorang seolah2 membenarkan anak2 mreka berpesta air..seperti meraikan kedatangn hujan yg lebat nih.. mungkin mreka x pernah rase sebagaimane ibubape yg dah kehilangan anak.. jadi, sikap ambil lewa lebih rmai dari mengambil berat kemaner anak2 mereka pergi..
......semua kerje x jadi hujan2 ni.. kain x kering..x leh nak wak aper..bocor saner cni... mkan ubi kayu cicah nyior smlam best giler.......

No comments:

Me....ARMY...

My photo
Nama diberi lepas lahir Aini Rusmiza..anak ketiga dari 8.. orang kate yer bukan aku yg kater...anak ketiga ni keras kepala ckit..mcm aku ni, boleh tahan jugakla kerasnyer.. dihentak dengan kapak pun x pecah2..yg peliknyer, name jer kpale keras tapi manje n very sensitive person,,x berhenti la darling ku memujuk ku... haha... Kepada BLOG ni, thanks sebab sudi jadi kawan baik aku.. tempat aku melepaskan segala yg aku ade... heheh..lepaskan tuutttt...x la... cam best frend la kite kan? ape... x sudi..lantak ko la.. al-maklumla lpas kawin ni aku x der mase sgat nak jumper member2 nak kongsi pape... so, harap korang sudi bace something tentang aku kt cni...