Sunday, January 31, 2010

1/4 abad ...kini usiaku..


Pada pagi 22 Jan 2010, aku dengan bersungguh2 meminta belas ikhsan dari doctor Maryam yg merawat aku pagi tu....

Aku :
Doc, boleh x saya nak mintak balik hari ni... x pun saya kuar kejap. Pastu saya masuk balik?

Dr. Maryam : Kenape awak nak balik?

Aku : hari beday saya, klu bloleh saya nak celebrate dgn husband kt luar.. ni first beday dengan die.

Dr. Maryam : X boleh, awak masih dlam rwtan, dah bnyak kes bile doc bagi blik, patient x dtg2.. skrang awak kene fkirkan kslamtn anak awak... tu lagi penting.. psal beday, kt cni pun bleh celebrate.. btul x..

Aku : klu cmtu, ok lah.. thanks..(Aku menjawab dgan x der mood)

Tanpa aku sedar... air mata aku menitis... x tahu la knaper pagi tu aku betul2 emosional sangat...
rase sedih sangat....

Sebenarnyer, aku dah ade plan for my birthday this year.... last week,aku dah bgtau my husband... aku nak ajak member2 g picnic kt pantai for celebrate my birthday party... nak panggang ayam, masak nasi minyak.. wah.. bestnyer....

Tapi nasib baik aku blum sempat invite my friends lagi... aku admit kt hospital 18 jan.. so,aku ingat just 2,3 hari kene than.. cam smpat la nk wak preparation.. x sangke lak jadi camni... sedih sangat rasenyer...

Tapi, apepun aku x pernahkan salahkan saper2, mungkin ade hikmah disebalik ape yg berlaku.. aku redha jer.. mungkin ade sebab knape Allah x izinkan..dan yg paling aku utamakan adelah keselamatan n kesihatan permata hati kami... kan kite mampu merancang jer...
aku still puas hati sebab husband aku masih ade disisi saat aku perlukannyer..
walau aku berada di katil hospital.....

Kini aku genap 25 tahun....
aku doakan aku selalu bahagia dan ceria selalu disamping insan2 yg tersayang...
Agar aku jadi isteri dan bakal ibu yg terbaik buat family ku....
doakan aku ek kawan2....

No comments:

Me....ARMY...

My photo
Nama diberi lepas lahir Aini Rusmiza..anak ketiga dari 8.. orang kate yer bukan aku yg kater...anak ketiga ni keras kepala ckit..mcm aku ni, boleh tahan jugakla kerasnyer.. dihentak dengan kapak pun x pecah2..yg peliknyer, name jer kpale keras tapi manje n very sensitive person,,x berhenti la darling ku memujuk ku... haha... Kepada BLOG ni, thanks sebab sudi jadi kawan baik aku.. tempat aku melepaskan segala yg aku ade... heheh..lepaskan tuutttt...x la... cam best frend la kite kan? ape... x sudi..lantak ko la.. al-maklumla lpas kawin ni aku x der mase sgat nak jumper member2 nak kongsi pape... so, harap korang sudi bace something tentang aku kt cni...